Prowadząc czynności marketingowe związane z mailingiem i chcąc wpłynąć na wzrost kliknięć w swoich przedsięwzięciach należy pochylić się nad stworzeniem efektywnego CTA. Wydawać się może, że jest to mało znaczący element, a tak naprawdę może przynieść wiele korzyści. Odbiorcy maili zwykle są zarzucani ogromem wiadomości i informacji w skrzynce, warto przemyśleć to w jaki sposób wysyłane maile powinny się wyróżniać, by zostały zauważone w gąszczu innych treści. W tym pomoże odpowiednie CTA.
CTA – czym jest?
Call to Action polega na wezwaniu do podjęcia aktywności, polegającej na kliknięciu w link, który przenosi w miejsce docelowe, którym może być np. landing page, karta produkty czy strona z logowaniem do aplikacji. CTA przybiera przeróżne odmiany od zaznaczonego tekstu, graficznego przycisku bądź ikony, która jest zapowiedzą tego, co użytkownik spotka po kliknięciu. Tekst w formie CTA jest niejako zachętą do wykonania określonego działania. Zwykle występujące CTA to takie, które zachęcają do przeczytania całego tekstu (Czytaj więcej…), do zakupu produktu (Kup teraz!) oraz założenia bezpłatnego konta w aplikacji („Wypróbuj darmowe konto” czy „Sprawdź teraz!”).
Właściwe zastosowanie CTA
CTA będzie wtedy często klikane, gdy będzie zwracać uwagę już od samego początku wejścia na stronę czy otworzenia wiadomości. Tworząc CTA warto zastosować kilka zasad. Po pierwsze ważne by umieszczone zostało ponad linią załamania mailingu, ponieważ to miejsce, które skupia 80% uwagi odbiorców. By rezultat był większy można zastosować dwa CTA na samym początku oraz na końcu tekstu. Każdy, widzący CTA musi od razu wiedzieć, że jest ono klikalne. W tym miejscu warto podkreślić tekst i ustawić hiperłącze o odmiennym kolorze. Kolory te powinny być kontrastowe, a całość powinna mieść widocznie zarysowaną granicę, a jego przestrzeń powinna być wypełniona jasnym kolorem, co wpłynie na większą zauważalność. Ważną zasadą jest to, by buttonie użyć zwrotu w pierwszej osobie liczby pojedynczej „Wchodzę” zamiast „Wejdź”. Wielkość CTA musi być odpowiednia i dopasowana do przeróżnych ekranów.