Zdobycie klienta wymaga dużego wysiłku. Jest to spory nakład pracy i środków finansowych. Zatem dobrze by było, gdyby nie skończyło się na jednych tylko zakupach. Jednak aby tak było, trzeba zdobyć lojalność klienta. To zadanie również nie jest proste, jednak zwykle okazuje się zdecydowanie łatwiejsze, niż pozyskanie nowego klienta. 

Obsługa posprzedażowa to podstawa

Jeśli klient ma być lojalny wobec marki, musi ją za coś docenić. Musi poczuć, że jest ona godna zaufania. Dlatego też jako sprzedawca powinieneś zrobić co możesz, aby pokazać troskę o klienta. Jednym z elementów działań w ramach budowy zaufania jest osługa posprzedażowa. Mowa o tym, aby nie pozostawiać klienta od razu po zakończeniu transakcji.

 

Pierwszym elementem obsługi posprzedażowej jest wiadomość mailowa wysłana zaraz po dokonaniu przez klienta zakupu. Podziękuj mu za zakupy i poinformuj, że jesteś do jego dyspozycji, w razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości. Wyślij również praktyczne informacje dotyczące procedury ewentualnego zwrotu towaru.

 

Ważnym elementem jest również umożliwienie śledzenia paczki. Warto na bieżąco informować klienta, na jakim etapie znajduje się proces dostawy paczki. Można informować mailowo lub przez sms. Pamiętaj, że nie powinieneś być zbyt nachalny. Nie wysyłaj maili co chwilę, ani też nie zasypuj klienta nadmiarem wiadomości telefonicznych.

Bądź w kontakcie z klientem

Aby zdobyć lojalność klienta, musisz stale przypominać mu o swojej marce. Wszystko po to, aby dobrze się z nią zaznajomił. Dzięki temu stanie mu się ona bliska i chętnie będzie wybierał produkty oznaczone jej logo. Jak to zrobić? Sposobów jest wiele. Po pierwsze zachęć klienta do zapisania się do newslettera. Dzięki temu będziesz mógł regularnie wysyłać mu wiadomość o promocjach i innych wydarzeniach w Twoim sklepie.

 

Kolejna sprawa to aktywność w mediach społecznościowych. Facebook, Instagram oraz inne social media umożliwiają nawiązanie bliskiej, a przede wszystkim bezpośredniej relacji z klientami. Możesz aktywizować ich poprzez organizację konkursów. Przede wszystkim jednak powinieneś stale zamieszczać psoty, aby przypominać o swojej marce. Koniecznie odpisuj na wszystkie komentarze oraz wiadomości prywatne. Dzięki temu klient zwyczajnie polubi Twoją firmę. Od sympatii już tylko krok do lojalności, która możesz być pewien, że szybko zaprocentuje.

Nagradzaj stałych klientów

Niewątpliwie do lojalności wobec marki zachęcają również realne korzyści, wynikające z regularnych zakupów produktów danej marki. Zatem organizuj promocje, duzielaj rabatów i nagradzaj w dowolny inny sposób stałych klientów. Dzięki temu będa oni regualrnie dokonywać zakupów, ponieważ zwyczajnie będzie im się to opłacało.

 

Pozyskanie lojalności klientów jest jak najbardziej możliwe. Wymaga nieco pracy, jednak jest łatwiejsze niż zdobycie nowego klienta. Wystarczy dobra obsługa posprzedażowa, stały kontakt z klientem i nagradzanie stałych klientów. Wydaje się, że to niewiele, patrząc na zyski, jakie zapewniają klienci stale powracający do produktów danej marki czy też do konkretnego sklepu. Nie czekaj, zacznij już dzisiaj budować lojalność klientów.

 

Co zrobić, aby klienci byli lojalni wobec marki?