Marketing internetowy coraz częściej jest wykorzystywany przez firmy do wykonywania czynności promujących ich działalność. Dziś trudno jest spotkać firmę, która nie posiada własnej strony internetowej, która jest prezencją ich usług i ofert, dzięki której mogą zaistnieć w świecie wirtualnym. Zaistnienie w sieci jest możliwe za pomocą właściwej optymalizacji strony i zastosowania działań z obszaru SEM.

Terminy SEM i SEO

SEM czyli inaczej z angielskiego Search Engine Marketing to nic innego jak marketing w wyszukiwarkach. W jego skład wchodzą czynności promocyjne takie jak tworzenie kampanii linków sponsorowanych, optymalizowanie witryn internetowych oraz pozycjonowanie, które ma za zadanie zdobycie jak najlepszej widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwania. Pojęcia SEO nie wolno utożsamiać z pojęciem SEM, ponieważ SEM jest bardziej obszerniejszym terminem, które obejmuje SEO. Najlepiej związek ten obrazuje pewien wzór SEM=SEO + PPC. SEO czyli z angielskiego Search Engine Optimization to https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-krakow witryn. PPC to Pay per Click, czyli odnosi się do odpłatnych kliknięć w link do danej strony. Podsumowując można określić to tak, że SEM zajmuje się wszystkimi czynnościami odnoszącymi się do marketingu w wyszukiwarkach, a SEO skupia się tylko i wyłącznie na optymalizowaniu witryn internetowych.

SEO versus SEM

Pozytywne aspekty SEM I SEO

Coraz częściej można dostrzec zalety z zastosowania marketingu w wyszukiwarkach, co całkowicie przemawia w inwestycję w działania SEM i SEO. Pozytywnymi stronami jakie płyną z działań SEM jest ich efektywność, efekty tych działań są skuteczniejsze, aniżeli tradycyjne metody promocyjne. Reklamy wyświetlane w Internecie są zwykle przyjaźnie odbierane, ponieważ użytkownik wyszukiwarki poszukuje określonych usług czy produktów. Taka reklama nie ma charakteru natarczywego, gdyż związana jest hasłem, wpisanym w wyszukiwarkę. Zaletą SEM jest także targetowanie, stąd łatwiej jest dostrzec reklamie do osoby, która zainteresowana jest wyświetlanym towarem czy usługą. Warto dodać, że czynności jakie podejmuje SEM przynosi bardzo prędkie rezultaty.