Remarketing jest coraz częściej stosowaną metodą marketingową, która ma za zadanie ponowne zastosowanie działań wobec odbiorców mających wcześniej styczność z przekazem marketingowym. Właściwie zrealizowane kampanie remarketingowe mogą mieć duży wpływ na konwersję i pozwalać na skuteczne zwiększenie sprzedaży. Na czym polega remarketing i dlaczego warto w niego inwestować?
Remarketing w działaniach promocyjnych w sieci
Remarketing jest sposobem na ponowne dotarcie z ofertą do tych klientów, którzy odwiedzili stronę www, wykonali jakieś działanie, ale z różnych powodów nie zdecydowali się na sfinalizowanie zakupu. Jest to więc ponowne działanie marketingowe w stosunku do odbiorców, którzy już mieli okazję zetknąć się z przekazem reklamowym, ale nie wykonali określonej czynności, która skutkowałaby osiągnięciem zamierzonego celu kampanii.
Kampanie remarketingowe według raportów i badań mają bardzo duży wpływ na konwersję – ok. 70% odbiorców, którzy mieli do czynienia z tego typu reklamą zdecyduje się na zakup. W przypadku braku ponownej reklamy natomiast zaledwie kilka procent klientów ponownie odwiedzi stronę i dokona na niej zakupu. Dobrze przygotowane działania remarketingowe są w stanie zwiększyć konwersję strony o nawet 161%.
Remarketing w praktyce, czyli jak to działa?
Kampanie remarketingowe opierają się na skrypcie, który zapisuje cookie w przeglądarce użytkowników odwiedzających konkretną stronę www. Skrypt musi być obecny na każdej podstronie i najczęściej jest dostarczany przez firmy obsługujące reklamy, np. Facebook Ads i Google Ads. System reklamowy dzięki cookie wie, na jakich podstronach gościł dany użytkownik oraz jest w stanie określić, jak się zachowywał – pozwala to na dopasowanie reklam do potrzeb odbiorcy i znacząco podnosi szanse na ponowne zainteresowanie go daną ofertą.
Ekosystemy Facebook Ads i Google Ads pozwalają na przygotowywanie kampanii, które będą precyzyjnie trafiały do osób z grup remarketingowych. Obie firmy współpracują z wieloma partnerami reklamowymi z całego świata, którzy użyczają im miejsca na swoich stronach www w celu wyświetlania na nich reklam. Pozwala to na ponowne dotarcie z przekazem do szerokiego grona odbiorców oraz zwiększenie szansy na zachęcenie ich do sfinalizowania zakupu.
Dlaczego warto korzystać z remarketingu?
Remarketing jest prostym i szybkim sposobem, który pozwala na ponowne zainteresowanie ofertą użytkowników, którzy nie zdecydowali się na zakup danego produktu lub usługi. Ponowna reklama pozwala im przypomnieć sobie o konkretnym produkcie oraz po raz drugi rozważyć jego zakup. W większości przypadków użytkownicy decydują się na odwiedzenie strony oraz sfinalizowanie zakupu, co pozwala firmie korzystającej z remarketingu osiągnąć cel kampanii promocyjnej.
Prawidłowo realizowany remarketing polega na spersonalizowanym przekazie reklamowym, który skutecznie wspiera firmy w zwiększeniu sprzedaży. Reklamy tego typu skutecznie motywują odbiorców do powrotu do sklepu, w którym nie dokonali zakupu podczas pierwszej wizyty. Działania z zakresu remarketingu przydają się także w stosunku do klientów, którzy dokonali zakupu, gdyż często obejmują produkty powiązane z tym, który nabył klient. Pozwala to zaprezentować dodatkowe elementy z oferty oraz sprzyja budowaniu długofalowych relacji z klientem.