Współczesny świat jest otoczony mnóstwem narzędzi elektronicznych. Widok małego dziecka ze smartfonem w ręku nie jest zjawiskiem nadprzyrodzonym. Jest to coraz powszechniejsze. Coraz więcej małych dzieci staje się nierozłącznych z telefonem czy tabletem. Rodzice stają przed poważnym dylematem, dotyczącym tego kiedy kupić dziecku telefon. Jaki wiek dziecka jest odpowiedni?

W jakim wieku kupić dziecku telefon?

Najczęściej spotykaną odpowiedzią na to pytanie jest pierwszy lub drugi rok szkoły podstawowej. To czas kiedy dzieci stają się bardziej samodzielne i same zaczynają chodzić do szkoły i z niej wracają. Dzieci, które wracają same do domu często czekają na rodziców aż wrócą z pracy, więc możliwość kontaktu dla rodziców i dziecka daje poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad czasem własnej pociechy. Posiadanie telefonu komórkowego przez dziecko jest zasadne w sytuacji samodzielnych wyjść na podwórko. Rodzice twierdzą, że to idealny czas, by nauczyć dzieci telefonów alarmowych i numeru telefonu rodzica.

Kiedy zdecydować się na kupno telefonu dla dziecka?

Jaki telefon dla dziecka?

Zaleca się, by pierwszy telefon dziecka był jak najprostszy, bez dotykowego ekranu, z dużymi przyciskami i odporny na wszelkie uszkodzenia. Mimo to dzieci od razu stają się posiadaczami smartfonów, gdyż, rodzice boją się o wizerunek dziecka wśród rówieśników. By nie stało się ono obiektem drwin i przezwisk z powodu posiadania prostego telefonu komórkowego. Mimo to wielu rodziców obawia się zakupu nowoczesnego telefonu, ponieważ może on zostać łatwo zgubiony bądź może stanowić niezły kąsek dla potencjalnego złodzieja.

Telefon dla dziecka bez dostępu do Internety

Wielu opiekunów jest zdania, że samodzielne dziecko powinno posiadać telefon, ale bez dostępu do Internetu. Drugą opcją jest zakup telefonu z Internetem, ale z możliwością jego zablokowania. Jest to spowodowane tym, że w sieci znajduje się wiele niebezpieczeństw i nie powinny samodzielnie serfować po niej. Powinno się to odbywać w obecności rodzica przy uzgodnieniem i zaakceptowaniu przeglądanych treści.